Manajemen Humas: Membangun Peran Masyarakat dalam Lembaga Pendidikan
Abstract
This research aims to find out how big the role of stakeholders, in this case educational institutions, is in building public relations, especially at Madrasah Aliyah Negeri 2 Lubuklinggau, and then to find out what participation is given by the community for the advancement of education. The method used in this research is a qualitative case study. The results of this research show that Madrasah Aliyah Negeri 2 Lubuklinggau implements good public relations management, able to make the community participate in advancing education at the institution.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahsin, N. 2015. Pandangan Masyarakat Perkotaan dalam Memilih Lembaga Pendidikan Islam: Studi tentang Parental Choice In Education di SD Plus Rahmat Kota Kediri. Didaktika Religia, 3(1), 111–130.
Manda, 2016. Fungsi Pengorganisasian dan Evaluasi Peserta Didik. Kelola: Journal of Islamic Education Management. 1. 89-101.
Mulyono, Mulyono. 2011. Teknik Manajemen Humas dalam Pengembangan Lembaga Pendidikan Islam. Ulumuna. 15. 165.
Murni. 2017, Konsep Manajemen Humas pada Lembaga Pendidikan Islam. Intelektualita: Journal of Education Science and Teacher Training, 5(1), 27-45
Mutakallim, M. 2016, Pengawasan, Evaluasi dan Umpan Balik Stratejik. Inspiratif Pendidikan, 5(2), 351-365
Nadlir, 2018, Manajemen Hubungan Masyarakat dalam Peningkatan Mutu Pendidikan di Madrasah Tsanawiyah (MTs) Ma’arif NU 1 Jatilawang Banyumas (Institut Agama Islam Negeri Purwokerto).
Normina, 2016. Partisipasi Masyarakat dalam Pendidikan. Ittihad. 14.
Qoimah, 2018. Membangun Pelayanan Publik yang Prima: Strategi Manajemen Humas dalam Penyampaian Program Unggulan di Lembaga Pendidikan. Islamic Management: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam. 1. 191.
Suryosubroto, B. 2012. Hubungan Sekolah Dengan Masyarakat (School Public Relation). Jakarta: PT. Rineka Cipta.
DOI: http://dx.doi.org/10.33087/jiubj.v24i3.5122
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
|