Pengaturan dan Tata Cara Prasarana Pendidikan
Abstract
This research aims to determine the arrangements and procedures for using educational facilities and infrastructure. This research uses a specific library research approach. Arrangements and procedures for using facilities and infrastructure. This means recording inventory items to track management of facilities and infrastructure, recording non-inventory items, coding incoming goods, and creating a summary list of items. Users of facilities and provide storage space to ensure the quality and quantity of each facility and infrastructure.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, S. 2011. Prosedur penelitian: pendekatan praktis. Jakarta: Rineka Cipta.
Arikunto, Suharsimi & Lia Yuliana. 2008. Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Aditya Media Yogyakarta
Barnawi & M. Arifin. 2012, Manajemen Sarana dan Prasarana sekolah. Jogyakarta: Ar-Ruzz Media
Firmansyah, Anang. 2018. Pengantar Manajemen. Edisi ke-1. Yogyakarta: Deepublish.
Ibrahim Bafadal, 2003. Manajemen Perlengkapan Sekolah. Jakarta: Bumiaksara
Mulyasa. 2012. Praktek Penelitian Tindakan Kelas. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Mustari, Mohamad. 2018, Manajemen Pendidikan. Jakarta: Raja grafindo Persada.
Peraturan Pemerintah Nomor 19 Tahun 2005 Tentang Standar Nasional Pendidikan.
Ramadhani D., Fatmawati E. & Oktarika D. 2019. Pelatihan Pembuatan Media Evaluasi dengan Menggunakan Ispring di SMA Wisuda Kota Pontianak, Gervasi: Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat. 3(1). 24-33.
Rahminawati, N. 2016. Manajemen Pendidikan. Universitas Islam Bandung
Sari, M., & Asmendri. 2020. Penelitian Perpustakaan (Library Research) dalam Penelitian Pendidikan Sains. Ilmu Pengetahuan Alam: Jurnal Penelitian Sains, 6(1).
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan RnD. Bandung: Alfabet.
Widiansyah, A. 2018. Peranan Sumber Daya Pendidikan sebagai Faktor Penentu dalam Manajemen Sistem Pendidikan. Cakrawala, 18(2), 229–234
DOI: http://dx.doi.org/10.33087/jiubj.v24i2.4762
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
|



